اتصال به یک پرینتر در شبکه ویندوز 7 نویسنده : محسن خدابنده

می توانید از هر چاپگر دوردستی که توسط کاربر یکی از کامپیوترهای شبکه برای سایر اعضا به اشتراک گذاشته شده باشد ، برای چاپ اسناد خود استفاده کنید .این چاپگر می تواند به عنوان یکی از منابع گروه خانگی یا مستقیما به عنوان یک چاپگر ، به اشتراک گذاشته شده باشد.1

 

 می توانید از هر چاپگر دوردستی که توسط کاربر یکی از کامپیوترهای شبکه برای سایر اعضا به اشتراک گذاشته شده باشد ، برای چاپ اسناد خود استفاده کنید .این چاپگر می تواند به عنوان یکی از منابع گروه خانگی یا مستقیما به عنوان یک چاپگر ، به اشتراک گذاشته شده باشد.


نکته : اگر در کامپیوتر میزبان تنظیمات دسترسی با رمز عبور فعال باشد ، تنها کاربرانی اجازه استفاده از چاپگر رادارند که به اطلاعات نام کاربری و رمز عبور این کامپیوتر دسترسی داشته باشند.

 

1.در نوار ابزار پنجره Device and printers روی Add a printer کلیک کنید . 

 

1

 

2.در اولین صفحه ویزارد Add a printer روی or Bluetooth و  wireless و  Add a network printers کلیک کنید .

2

ویزارد add printer در شبکه به جستجو پرداخته و لیستی از کلیه چاپگرهای موجود را به نمایش می گذارد .در این لیست، تمام چاپگرهای محلی که از کامپیوتر شما به اشتراک گذاشته شده اند نیزوجود دارند.

3

نکته : اگر کامپیوتر شما به شبکه ای متصل نباشد ویزارد Add a printer قادر به یافتن هیچ چاپگری نخواهد بود.
3.در صفحه Select a printer روی چاپگری که می خواهید از آن استفاده کنید کلیک کرده و سپس روی next کلیک کنید.

4

4.اگر ویزارد از شما در مورد استفاده از درایو فعلی یا جای گزینی آن سوال کرد روی Next کلیک کنید تا درایو موجود مورد استفاده قرار گیرد . اگر ویزارد از شما در مورد مشخص کردن موقعیت درایو سوال کرد با پیروی از دستورالعمل ویزارد این کار را انجام دهید .
صفحه Type a printer Name  نمایان می شود ، ویزارد ، نامی که در خصوصیات چاپگر ذخیره شده است را به عنوان نام آن پیشنهاد می کند که ممکن است با نام نمایش داده شده در ویزارد Add a printer مطابقت نداشته باشد.
5.در صورت تمایل نام چاپگر را تغییر داده وروی Next کلیک کنید.

5

صفحه Printer Sharing نمایان شده و به شما امکان می دهد چاپگر را از طریق کامپیوتر خود با دیگر کاربران شبکه به اشتراک بگذارید .به این ترتیب می توانید چاپگر را با کاربری که مستقیما امکان استفاده از آن را ندارد به اشتراک بگذارید .
6.در صفحه Printer Sharing روی Do not share this printer  و سپس next کلیک کنید.

6

ویزارد Add a printer تائید می کند که چاپگر رابا موفقیت به لیست چاپگرهای قابل استفاده از طریق کامپیوتر اضافه کرده اید، این چاپگر به صورت اتوماتیک به عنوان چاپگر پیش فرض کامپیوتر شما انتخاب می شود.
7.می توانید کادر علامت printerSet as  default را از انتخاب خارج کنید تا این چاپگر به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب نشود.
8.اگر قصد دارید از صحت نصب چاپگر مطمئن شوید روی print a test page کلیک کرده و سپس کادر پیامی را که نمایان می شود را ببندید.

7

9.در ویزارد Add a printer روی finish کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد