آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر در ویندوز 7 نویسنده : محسن خدابنده

تا به حال شده از  اطلاعات یک سیستم دیگه خوشتون بیاد و بخواهید اطلاعاتشو جابجا کنید ؟همیشه احتیاج نیست  که هارد سیستمو باز کنیدو با کلی استرس از ، از دست دادن اطلاعات رو برو بشید

share-folder-win7-4-1


  تا به حال شده از اطلاعات یک سیستم دیگه خوشتون بیاد و بخواهید اطلاعاتشو جابجا کنید ؟همیشه احتیاج نیست که هارد سیستمو باز کنیدو با کلی استرس از ، از دست دادن اطلاعات یا خراب شدن هارد آن را وصل کنید به سیستم جدید و جابجایی اطلاعات را انجام بدهید.

خلاصه توضیح بدم ، برای انجام اینکار اول احتیاج به پورت LAN دارید که در همه مادربردهای جدید هست .2 به یک کابل کراس به اندازه فاصله دو سیستم از هم .بسیار خوب بیایید آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر در ویندوز 7 با هم شروع کنیم .
نکته : اما اگر مادربورد شما دارای سخت افزار شبکه نیست باید کارت شبکه را برای هر دو سیستم تهیه کنید. انواع معمولی کارت های شبکه قیمت های بسیار مناسبی دارند ودر تمام فروشگاههای قطعات کامپیوتری نیز قابل دسترسی هستند.که شما در صورت نداشتن می توانید به فروشگاه آسا رایانرفته و آنلاین این قطعه را خریداری کنید تا در اولین زمان کاری این قطعه به دست شما برسد . 

شروع آموزش:

در مرحله اول ، هر دو کامپیوتر باید دارای Workgroup یکسانی باشند. برای یکسان کردن آنها روی Computer کلیک راست کرده و گزینه Properties  را انتخاب کنید ویزارد System  باز می شود پایین صفحه سمت راست همانند تصویر زیر گزینه Change settings  را زده ،

1

2

و از صفحه ای که باز می شود  بر روی گزینه Change کلیک کرده و در ویزارد باز شده ،اسمی را برای Workgroup هر دو کامپیوتر وارد نمایید. حتما دقت نمایید که Computer Name های هر دو کامپیوتر باید متفاوت باشد و تنها Workgroupها هستند که یکسان اند.

3

4

computer را در ویندوز 7 باز کنید و بالای صفحه گزینه Organize را انتخاب و روی پیوند Folder And search option کلیک کنید .
سپس تب View را انتخاب کنید و وسط صفحه یک سری گزینه می بینید که با تیک یا بدون تیک فعال هستند . پایین همان گزینه ، تیک گزینه Use Sharing Wizard را بردارید .(به دو تصویر زیر دقت کنید )

share-folder-win7-4-1

share-folder-win7-4-2

در مرحله بعدی 
روی منوی استارت کلیک کنید و در کادر جستجو تایپ کنید choose homegroup and share سپس گزینه مورد نظر را همانند تصویر زیر انتخاب کنید .

share-folder-win7-4-3


یک صفحه باز میشه . پایین صفحه سمت چپ 3 گزینه داره . گزینه Change advanced sharing settings را انتخاب کنید .

share-folder-win7-4-4


تو این صفحه همه تیک ها روی On باشه به غیر از گزینه Turn Of public folder sharing (گزینه سومی )

Network discovery : مطابق توضیحات روبروی این گزینه با اتتخاب گزینه Turn on … سیستم شما برای سایر سیستمهای درون شبکه قابل روئیت خواهد بود و بالعکس.

File and print sharing : با انتخاب گزینه turn on … در این قسمت پرونده هاو پرینتر هایی را که به اشتراک میگذارید برای سایر سیستمهای داخل شبکه قابل روئیت خواهند بود .

Public folder sharing : در این قسمت اگر شما پرونده ای خاصی را برای homegroup خود تهیه کرده باشید با انتخاب گزینه اول تمام سیستمهای در شبکه و با انتخاب گزینه دوم فقط سیستمهایی که عضو این homegroup هستند قادر به دیدم این پروندها میباشند .

Media streaming : در این قمست قادر خواهید بود به تصاویر فایهای صوتی و ویدئویی دسترسی داشته باشید همچنین دستگاههای مدیا که قابلیت کار دشبکه را نیز دارند میتوانند با استفاده از تنظیمات این قست به این موارد دسترسی داشته باشند

File sharing conections : (جدید ) این قابلیت جدید یعنی استفاده از سیستم رمزگزاری ۱۲۸ بیتی در ویندوز ۷ را ممکن میسازد ولی چون بعضی از وسایل و تجهیزات داخل شبکه و یا سیستم عامل های قدیمی از این مورد پشتیبانی نمیکنند و اگر شما دارای پرینتر یا تجهیزات قدیمی در این شبکه هستید توصیه میشود از گزینه دوم یعنی Enable file sharing… استفاده نمایید .

Password protected sharing : با روشن بودن این گزینه (Turn on) کاربر باید برای استفاده از منابع سیستم مقصد رمز عبور و کلمه کاربری آن سیستم را بداند .د راینجا توصیه میکنم این گزینه خاموش باشد (Turn off) تا در مسیر کار شما خطای کمتری باشد ولی در صورت نیاز بعد از اتمام کار میتوانید این گزینه را فعال کنید .

share-folder-win7-4-5

در صورتیکه بخواهید به فایل های صوتی و مدیا در شبکه رسترسی داشته باشید باید گزینه Choose media streaming Option کلیک کنید و در صفحه بعد کلید turn On media streaming را انتخاب و بعد از آن کلید Allowes را بفشارید .

share-folder-win7-4-6

 

بعد از یکی کردن Workgroupها سیستم را ریست کرده و کابل کراس را وصل کنید از تصویر زیر کمک بگیرید.

تصویر Lan را در تصویر زیر می بینید. کابل کراس را باید پشت کیس به تصویر مشخص شده وصل کنید.

7

شروع آموزش به اشتراک گذاشتن فایل ها
1. روی درایو مورد نظر کلیک کرده گزینه Share With و از نوار باز شده گزینه Advanced sharing را بزنید .

5

2. در تب Sharing گزینه Advanced sharing را زده و در صفحه ای که باز می شود تیک گزینه Share this folder را بزنید سپس روی OK کلیک کنید. محتویات داخل درایو E به اشتراک گذاشته می شود .(برای فولدرها و فایل های مورد نظر هم به همین ترتیب می باشد )

6

حال بر روی Network بر روی دسکتاپ کلیک کرده ، صفحه ای باز می شود که کامپیوتر مورد نظر را همانند تصویر زیر نشان می دهد.

Explorer

کافیست بر روی اسم کامپیوتر مورد نظر کلیک کرده تا فایل ها و فولدرهای به اشتراک گذاشته شده در آن نمایش داده شود .

8

بسیار خوب هر فایلی که می خواهید می توانید بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Copy را بزنید و در یکی از درایوهای خود آن را Paste کنید.

مهم :حتما می دانید برای شبکه کردن بیش از دو کامپیوتر احتیاج به سخت افزارهای دیگری مثل سیستم ارتباط مرکزی یا  HUB می باشد. نحوه چیده شدن رشته های کابل شبکهبرای اتصال به HUB و شبکه کردن بیش از دو کامپیوتر متفاوت می باشد.
پس از خرید این وسایل حالا باید شما کارتهای شبکه را روی سیستم ها نصب کنید. این کارت ها معمولأ با استفاده از درایورهای خودشان به راحتی نصب می شوند.

تا این قسمت برای دوستان نباید مشکلی بوجود آمده باشه ولی بعضی از دوستان تو تیکت هایی که برای ما فرستادن پوشه هارا می بینند ولی دسترسی ندارند و با ارور  Premession روبرو می شوند خوب این قسمت را خوب دقت کنید :
روی پوشه ای که می خواهید کامپیوتر طرف مقابل ببینه و اطلاعات را جابجا کنه کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید

shar1

 

یک صفحه باز می شود . وارد تب Sharing بشوید و روی گزینه Advanced Sharing کلیک کنید . 
در صفحه بعد روی گزینه Permission کلیک کنید

 

shar2

در صفحه بعدی بعضی از پوشه ها دسترسی ادمین دارند شما باید یک دسترسی Guest یا یک دسترسی Everyone حتما به فولدر بدهید که پیشنهاد ما دسترسی Everyone می باشد روش فعال کردن هم به این شکل می باشد که در تصاویر زیر مشاهده می کنید .(ادامه مرحله بالا)

روی کلید Add کلیک کنید 

shar3


در صفحه بعدی روی گزینه Advanced کلیک کنید

shar4


در صفحه بعدی روی گزینه  Find Now کلیک کنید

shar5


حالا از لیست Search Results گزینه Everone را انتخاب کرده و روی Ok کلیک کنید

shar6

بعد از OK کردن در قسمت Sharing اینبار بر روی کلید Share کلیک کرده و از لیست باز شده گزینه Everyone را انتخاب کنید . همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید فایل انتخاب شده به اشتراک گذاشته شده است

share-folder15


share-folder16

بسیار خوب بر روی کلید Done کلیک کنید و تمام صفحات را با تائید ببندید .



 


نظرات 1 + ارسال نظر
Bahram9821 سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 19:27 http://iranghadim2.blogsky.com

با سلام
خیلی ممنون که به وبم سر زدی وبت خیلی عالیه خیلی خوشم اومد خیلی هم استفاده کردم
چطور میتونم خسلس اسون فایلای یه کومپیوتر دیگه رو بریزم تو کامپیوتر خودم آخه دوتا کامپیوتر دارم یکی شو تازه خریدم اگر راهمایی کنید خیلی ممنون میشم

سلام
ممنون
سوال تون رو ممنون میشم تو ایمیل از من بپرسید و توضیح کامل بدبد
و قسمت English رو هم با کیبورد لاتین بنویسید
تا خوب متوجه بشم

شما میتونید اگر سرور نصب کردید سرور دوم رو بصورت بک آپ گیری از سرور اول قرار بدید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد